Onze bedrijfsvoering


Huis2050 met zonnestroom voor huurders.

Uiteraard maken wij ook onze eigen bedrijfsvoering én onze persoonlijke huishoudingen steeds duurzamer. We zijn hier wel heel pragmatisch in.

De twee Huis2050-oprichters geven hieraan hun eigen invulling. Cock van der Kaaij vervangt zijn verzakte daglonershuisje uit 1860 – hoe jammer ook – door een zeer duurzaam, energie-arm en comfortabel passiefhuis. Hierin komt tevens het nieuwe Huis2050-kantoor. Vanaf eind 2016 hopen we hier vandaan te kunnen werken. Cock is milieukundige en heeft toch een ‘milieuzonde’: een oude brandweerauto uit 1976 waarmee hij graag reist naar IJsland, het Midden-Oosten en Rusland.

Frans te Braake zet na een carrière in het bedrijfsleven zijn marketingkennis nu in voor sociale duurzaamheid: “Ik ben ervaringsdeskundige als het gaat om armoedepreventie en zie dat mensen met lagere inkomens vaak niet toekomen aan investeren in duurzaamheid”. Door onze Huis2050-strategie snijdt het mes aan twee kanten, lagere inkomens krijgen lagere woonlasten door een lagere energierekening. En de CO2-uitstoot gaat naar beneden. Een win-win-situatie dus.

Bij een duurzame bedrijfsvoering hoort ook dat we daar een toekomstgerichte visie op hebben. Daar kunnen we uren over praten, maar in het kort komt het er op neer dat we kijken of onze werkzaamheden een toegevoegde waarde hebben. Zowel voor partners en klanten waar we mee samenwerken, maar ook voor de maatschappij en onszelf. Vaak wordt die toegevoegde waarde pas op langere termijn zichtbaar. Voor ons is dat vanzelfsprekend, maar voor sommige van onze partners is het nog wennen dat niet bij elk besteed uur een factuur hoort. Gelukkig zien we dat de meeste ondernemers beseffen dat je met het ‘oude werken’ uiteindelijk niet kan blijven bestaan. Als je hier meer over wilt weten, lees dan bijvoorbeeld eens het boek van Marga Hoek: Zakendoen in de Nieuwe Economie. Klik op het filmpje om alvast een voorproefje te krijgen.